منابع کنکور کارشناسی ارشد و دکترا، منابع طبیعی گرایش محیط زیست

وبلاگی جهت معرفی، تهیه و ارسال جزوات کنکور کارشناسی ارشد محیط زیست، دانلود جزوات و ارائه نکات مهم کنکور

منابع کنکور کارشناسی ارشد و دکترا، منابع طبیعی گرایش محیط زیست

وبلاگی جهت معرفی، تهیه و ارسال جزوات کنکور کارشناسی ارشد محیط زیست، دانلود جزوات و ارائه نکات مهم کنکور

نکات کنکور کارشناسی ارشد محیط زیست (پرنده شناسی)

پرندگان احتمالاً150 میلیون سال پیش ، از آرکئوپتریکس ، که آن را بیشتر دایناسور دارای پر می دانند تا یک پرنده ، به وجود آمدند . تقریباً همه ی زیست شناسان معتقدند که پرندگان زادگان مستقیم دایناسور های تروپود هستند . از آنجا که اثر پر ها در فسیل ها بندرت باقی می ماند و پرندگان امروزی استخوان های ظریف تو خالی دارند ، سابقه فسیلی پرندگان ناقص است. ارتباط بین 166 خانواده پرندگان امروزی از مطالعات شباهت های DNA  در نمونه های زنده حاصل شده است . گمان می رود همه ی راسته ها به غیر از چند راسته از پرندگان بدون دندان جدید ، قبل از انقراض دایناسور ها یعنی 65 میلیون سال پیش به وجود آمدند .   

معرفی پرندگان

پرندگان مهره دارانی هستند که بدنشان از پر پوشیده شده ، دستها تبدیل به بال و پاها برای نشستن ، شنا کردن و راه رفتن مساعد شده است و هر پا معمولاً دارای 4 انگشت می باشد . پر ها که در پرندگان نقش پوشش و پرواز را به عهده دارند ،آنها را از مهره داران دیگر متمایز می نماید . قدرت پرواز در پرندگان به آنها امکان می دهد مناطقی را برای زیست خود انتخاب نمایند که سایر حیوانات از دسترسی به آن مناطق عاجز باشند . در حقیقت می توان گفت که پرندگان از لحاظ پرواز بهترین و کامل ترین وسیله را داشته ،  بعضی از آن ها با استفاده از جریانات هوا چه در دریا و چه در خشکی ، از حد اکثر قدرت پرواز استفاده می نماید . پرندگانی مانند غاز ها به دلیل مهاجرت های طولانی دارای بال های قوی هستند و جغد ها شاید به دلیل موفقیت در شکار به بال های بدون تولید صدا (در موقع پرواز) مجهز شده اند .

درباره ی سرعت پرواز آزمایش های زیادی صورت گرفته و به این نتیجه رسیده اند که سرعت پرواز در بیش از نصف پرندگان دنیا از 60 کیلومتر در ساعت متجاوز نمی باشد . سرعت بیش از 85 کیلو متر را برای بعضی از  پرندگان شکاری آبزی مانند اردک و غاز و همچنین کبوتر مسابقه ذکر کرده اند و بعضی از مؤلفین ، لاشخور ریش دار را با سرعت 120 کیلو متر و کبوتر مسابقه را با 150 کیلو متر در ساعت رکورد شکن سرعت معرفی می نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد